Yoghurt Dieet

0
1130
yoghurt dieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Wie zit achter het Yoghurt dieet?

Ana Luque is de auteur van het boek “The Yoghurt Diet”. Zij is voedingsdeskundige met een passie voor afslanken met gebruik van probiotics.

Hoe werkt het Yoghurt dieet?

Je zal het wel al doorhebben dat je bij dit dieet veel yoghurt zal moeten eten. Maar hoe gebruik je yoghurt om af te vallen? In yoghurt zit er calcium welke enzymen aanzet die vet verbranden. Iemand die yoghurt eet kan 20% meer vet verbranden dan iemand die geen yoghurt gebruikt. Daarnaast zorgt yoghurt er ook voor dat je geen spiermassa verliest; dit is alvast goed nieuws voor sporters. Juist het vet rond je middel verlies je heel snel. Het Yoghurt dieet is dus ideaal voor het verminderen van buikvet.

Op het Yoghurt dieet eet je tussen de 700 en 900 calorieën in een dag. Dit is wat aan de lage kant. Het Yoghurt dieet is dus een crashdieet dat maar voor een korte periode mag worden gevolgd. Je gebruikt gedurende een periode van 4 weken 2 liters aan yoghurt om de ene dag. Deze twee liters moet je over de hele dag zien te verspreiden.

Wat zijn de voordelen van het Yoghurt dieet?

Zoals eerder genoemd zijn de calorieën die je dagelijks mag consumeren zeer beperkt. Echter werkt het gebruiken van yoghurt verzadigend. Je loopt dus niet met een hongergevoel rond, en bent zo minder snel geneigd tussendoor te snoepen. Dit betekent dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Daarnaast heb je als sporter ook veel baat bij het Yoghurt dieet, omdat yoghurt veel eiwitten bevat. Op dit dieet verbrand je dus meer vet met behoud van je spiermassa.

Een laatste en ook belangrijk voordeel van het Yoghurt dieet is dat yoghurt een gunstige invloed hebben op je darmflora.

Wat zijn de nadelen en bijwerkingen van het Yoghurt dieet?

Bij dit dieet bestaat het gevaar dat je te weinig gevarieerd voedsel naar binnen werkt. Door teveel van jouw reguliere maaltijden met yoghurt te vervangen is de kans groot dat je een tekort aan belangrijke vitamines, mineralen, etc zal krijgen.

Daarnaast is het Yoghurt dieet vrij eentonig in zijn opbouw. Vooral als je het voor een langere periode zou moeten volgen.

Ook moeten personen met een koemelkintollerantie heel voorzichtig zijn omdat er heel veel caseïne in melk zit. Caseïne wordt heel traag door het lichaam opgenomen en wordt gekoppeld aan koemelkintollerantie en andere klachten.

Naast caseïne moet je ook rekening houden met de consumptie van grote hoeveelheden lactose. Dit is melksuiker dat je juist dikker maakt.

Dan is er ook fosfor, wat veel in koemelk voor komt. Fosfor onttrekt calcium uit je botten.

Waar is het Yoghurt dieet te koop?

Er zijn meerdere versies van het Yoghurt dieet op de markt. Elk van deze dieetplannen hebben een eigen voedingsschema en richtlijnen. Deze zijn makkelijk via het internet te verkrijgen.

Conclusie?

Het Yoghurt dieet helpt je makkelijk en snel afvallen. Echter is het niet aan te raden om voor een langere periode zo te eten. Het Yoghurt dieet is niet de gezondste manier om af te slanken omdat je te weinig gevarieerd voedsel eet. Dit kan leiden tot tekorten in belangrijke vitamines en mineralen.

In essentie in het Yoghurt dieet een crashdieet, met alle enge gevaren die daarmee geassocieerd worden. Yoghurt is een gezond voedingsmiddel, maar het dient onderdeel te zijn van een gevarieerd en gezond voedingsplan.

Is het de bedoeling om makkelijk en snel af te vallen, dan is het Yoghurt dieet een goede optie. Zoek je duurzame resultaten zonder de nare nadelen van een crashdieet, dan zijn er genoeg alternatieven op de markt.

DELEN
Vorig artikelSouth Beach Dieet
Volgend artikelGegrilde kip met salade

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER