Wandelen na het eten is gezond

0
4786
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Na het eten een stukje lopen is goed voor de bloedsuikerspiegel
Nog geen hele lange tijd geleden namen mensen routinematig een korte wandeling na een maaltijd. Die oude traditie moet een comeback gaan maken volgens het uitgebrachte studieboek Diabetes Care. Het boek vond dat een wandeling van 15 minuten, met een matige snelheid en ongeveer 30 minuten nadat er gegeten is, een goede methode is om de bloedsuikerspiegel van ouderen op pijl te houden.

Dit is belangrijk omdat de bloedsuikerspiegel pieken vertoont na elke maaltijd. Bij jongeren in pasvorm, helpt insuline de bloedsuikerspiegel goed op pijl te houden net als glucose, in spiercellen en de lever waar het wordt opgeslagen voor energie. Dit systeem wordt minder efficiƫnt naarmate de mens ouder wordt. Dit legde de studieleider, Loretta DiPietro, van The George Washington University School of Public Health en Health Services uit.

Naarmate dit minder efficiƫnt gaat werken, kan dit niet alleen leiden tot diabetes type 2, maar ook tot orgaanschade. Dus steeds meer redenen om goed op de bloedsuikerspiegel te letten.

Uitleg over deze oefeningen wordt bijna nooit verteld in de media. Dit is dan ook de doorslag geweest dat de deskundigen adviezen gaan geven om 45 minuten na het eten, een stukje te gaan wandelen op een normaal tempo. Het is niet van belang dat het elke dag gebeurd, het is al goed voor het lichaam als dit drie of vier keer per week gedaan wordt.

DELEN
Vorig artikelGezond op vakantie
Volgend artikelOnderzoek: Water drinken helpt echt bij afvallen
Wij van "Snel Afvallen Online" weten uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om af te vallen. Wij helpen jou uit eigen ervaring hoe je makkelijk kan afvallen. Ook helpen wij jou met gratis tips hoe je slank kan blijven!

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER