Scandinavisch dieet

0
2263
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Als gevolg van een groeiend aantal Nederlanders met (ernstig) overgewicht, neemt ook het aantal diëten de laatste tijd sterk toe. Het ene dieet is iets doeltreffender dan het andere. Een dieet dat de laatste maanden aan een flinke opmars is begonnen, is ongetwijfeld het Scandinavisch dieet. In dit artikel gaan wij in op de volgende punten, wat zijn de principes van dit dieet, en hoe doeltreffend is het?
Een gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding, gecombineerd met bewegen zijn, volgens voedingsdeskundigen en diëtisten, de enige manier om doeltreffend te kunnen afvallen. Zo’n aangepast voedings- en levenspatroon beschermt ons dan ook meteen tegen hart- en vaatziekten, tegen hoge bloeddruk en zelfs tegen kanker en diabetes. Het Scandinavisch dieet speelt hier extra op in, en het resultaat is dan ook uitzonderlijk goed. In de Scandinavische landen komt overgewicht dan ook amper voor.
Mensen die al eens op vakantie zijn geweest in Scandinavische landen zoals Noorwegen, Denemarken en Zweden, weten best wat dit dieet betekent. Wie Scandinavisch dieet zegt, zegt in eerste instantie bruin en vezelrijk brood, rode vruchten en fruit, vette vis, zachte havervlokken en een berg met groenten.
Het Scandinavisch dieet is alles behalve een hongerdieet, men beseft nauwelijks dat men op dieet is. Hieronder treft u een overzicht van het dagelijkse menu volgens dit Scandinavische dieet.
– Driemaal vis: Binnen het Scandinavische dieet eet men driemaal per week vis en de overige twee dagen vlees. Het gaat hier dus om gezond, gevarieerd en evenwichtig dieet, zo voorkom je tekorten.
– Ontbijt: Als ontbijt eten we vezelrijk brood zoals tarwe- en roggebrood met magere kaas en koffie of thee zonder suiker.
– Gezonde tussendoortjes: Gezonde tussendoortjes zijn belangrijk. De voorkeur gaat hierbij zeker uit naar rauwe groenten uit kolen, wortelen en radijsjes, (rood) fruit en noten.
– Avondmaal: Een snee donker brood met mager beleg, of maximaal twee aardappelen met een groot portie groenten en vis.
Scandinaviërs zijn echte viseters. Vis is dan ook een van de meest belangrijkste ingrediënten op het menu van de Scandinaven, die minsten driemaal per week vette vis eten. Deze beschermen ons tegen welvaartsziekten als overgewicht, hoge bloeddruk, diabetes en hart- en vaatziekten. Onze hersenen worden door deze vetzuren ook gestimuleerd en ze helpen ook depressies te voorkomen.

DELEN
Vorig artikel5 belangrijke tips om af te vallen
Volgend artikelMaïs en pasta salade met zelfgemaakte ranch dressing
Wij van "Snel Afvallen Online" weten uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om af te vallen. Wij helpen jou uit eigen ervaring hoe je makkelijk kan afvallen. Ook helpen wij jou met gratis tips hoe je slank kan blijven!

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER