Proteine dieet

0
1646
proteine dieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Proteïne dieet
Maak kennis met het proteïne dieet. Het proteïne dieet is de manier om op een gemakkelijke manier twee tot drie kilo per week af te vallen. Tijdens dit dieet eet je met name eiwitten waar je ontzettend snel van kunt afvallen. Andere ongezonde producten laat je tijdens dit proteïnedieet staan. In dit artikel duiken we verder in de werking van een proteïne dieet en bekijken we de voordelen van dit populaire dieet. Vervolgens kijken we of dit dieet ervoor zorgt dat je ook echt je doelen zult gaan halen en geven je enkele handige tips over hoe een proteïnedieet voor jou een groot succes zal worden.

Hoe werkt een proteïnedieet?
Proteïnediëten zijn gebaseerd op de maximale inname van eiwitten zoals eieren, mager vlees en zuivel en zo min mogelijk vetten en koolhydraten. Dit populaire dieet wordt steeds gemakkelijker omdat er proteïnepreparaten op de markt komen die ervoor zorgen dat je nooit meer een futloos gevoel zult ervaren tijdens het volgen van dit dieet. Eiwitten zijn één van de drie bronnen van energie voor ons lichaam. Deze onmisbare bouwstof voor ons lichaam wordt verdeelt over de onze spieren, organen, het zenuwstelsel en ons bloed waardoor we altijd optimaal zullen blijven presteren. Door veel eiwitten te eten en weinig vetten en koolhydraten te consumeren begint het lichaam naar het zoeken naar andere brandstof: het verbranden van vetten. Dit is exact wat we willen bereiken: vetten zullen afgebroken worden en je zal twee tot drie kilo per week aan gewicht verliezen.

Voordelen van een proteïnedieet
Het volgen van een proteïnedieet heeft talloze voordelen tegenover andere bekende populaire diëten in Nederland:
• Tijdens het volgen van een proteïnedieet mag je ontzettend veel producten blijven eten waardoor je nooit het gevoel van ‘iets niet mogen’ zult ervaren;
• Er zijn ontzettend veel proteïnepreparaten beschikbaar die je op elk moment van de dag zullen voorzien van de juiste hoeveelheid energie;
• Je spiermassa lijdt niet onder het dieet: je krijgt namelijk voldoende eiwitten binnen waardoor het vet zal verdwijnen en spiermassa behouden blijft;
• Je zult twee tot drie kilo lichaamsgewicht per week kwijtraken die bij een proteïne dieet die volledig bestaat uit vet bestaat.

Is een proteïnedieet geschikt voor mij?
Een proteïnedieet is geschikt voor iedereen die een normale gezondheid heeft. Twijfel je aan jouw gezondheid of val je in de onderstaande groepen, dan kun je beter kiezen voor een ander dieet of eerst overleggen met je huisarts. Deze huisarts zal je vervolgens adviseren de beste manier om gewicht te verliezen of je doorsturen naar iemand met kennis over voeding en diëtetiek.

Je kunt beter kiezen voor een ander dieet wanneer je in de onderstaande doelgroepen valt:
• Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven;
• Kinderen en jongeren van 18 jaar of jonger;
• Wanneer je een nieraandoening hebt;
• Wanneer je een leveraandoening hebt.

Wanneer je diabetes type 1 of 2 hebt kun je een proteïne dieet volgen, maar kun je het beste even met je huisarts overleggen of een proteïnedieet bij jou kan passen.

Het proteïne dieet: afvallen met heerlijke producten!
Gewicht verliezen was nog nooit zo gemakkelijk, een aantal simpele veranderingen in jouw voedingspatroon doen het werk voor je. Blijf genieten van heerlijke dierlijke producten zoals mager vlees en de lekkerste vissoorten. Je gaat direct aan de slag door vandaag nog koolhydraatrijke producten uit jouw voedingspatroon te schrappen en eiwitrijke producten toe te voegen. Volg dit proteïnedieet bij voorkeur om een vliegende start te maken met afvallen en schakel vervolgens over op een iets mildere variant zodat je nadat je met het dieet gestopt bent een jojo-effect voorkomt.

DELEN
Vorig artikelDe Pepernoten traditie
Volgend artikelKoolhydraten dieet

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER