Pastadieet

0
1152
Pastadieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Het pastadieet is een voedingsplan met pasta als kern. Op dit dieet eet je zeven dagen lang heel veel pasta. Maar is pasta niet juist een dikmaker? Absoluut niet. Pasta is niet alleen lekker en gezond, maar het bevat ook heel weinig calorieën.

Dit dieet duurt maar 7 dagen en gedurende die periode eet je pasta met magere sauzen. Dit wordt je lunch elke dag. Vrees niet, het pastadieet bestaat niet alleen uit lunch. De anderen hoofdmaaltijden zijn ook toegestaan en aanbevolen. Tussendoortjes zijn ook onderdeel van dit voedingsplan.

Dit dieet is doorgaans makkelijk vol te houden omdat pasta een favoriet is onder vele van ons. Onterecht staat het bekend als dikmaker. Het is daarom een van de eerste voedingsitems dat wordt vermeden door personen die willen afvallen. En dit terwijl pasta juist heel goed binnen een dieet kan passen. Het is een ideale manier om op een gezond en verantwoorde wijze af te slanken.

Afvallen is not nooit zo makkelijk geweest als met het pastadieet. De gerechten zijn heerlijk en verzadigend en daarnaast heel snel voor te bereiden. Ja, dit dieet past makkelijk binnen jouw drukke werk schema. Is dat niet fijn?

Wil je toch liever koolhydraten uit je dieet halen? Goed nieuws! Je kan een pastadieet volgende dat koolhydraatarm is. Dat doe je door de koolhydraatvrije pastasoorten te gebruiken. Vervang de reguliere pasta met Slim Pasta of Zero Pasta. Deze twee producten bevatten vrijwel geen koolhydraten en zijn gemaakt van de Konjac plant. Ze bevatten geen schadelijke stoffen en zijn volledig op natuurbasis vervaardigt. Een ander voordeel van deze pastasoorten is dat ze geen gluten bevatten. Ze passen dus makkelijk binnen een glutenvrij dieet. Daarnaast betekent dit ook dat een persoon met gluten-allergie het pastadieet kan volgen. Het pastadieet is dus geschikt voor een ieder.

Hoe ziet het pastadieet eruit?

 

Op het pasta dieet eet je gedurende zeven dagen elke dag pasta tijden lunch. Je gebruikt daarbij magere sauzen. De andere maaltijden zijn gewoon onderdeel van dit dieet, maar daar heb je meer vrijheid in je voedingskeuze. Dit is dus geen hongerdieet. Pasta is heel erg verzadigend, daarom is het geen sprake van een crashdieet. Je eet niet perse minder, maar je eet op een andere verantwoorde manier.

Een ander trend binnen de afslankwereld is IG. Mensen proberen zoveel alleen producten met een lage IG gehalte te consumeren. Met pasta gaat dat heel makkelijk omdat het een lage IG gehalte heeft. Ook hierin past het pastadieet perfect.

Ben je nog niet overtuigd? Dat kan ik me voorstellen. Pasta kennen we al heel lang als een product dat je juist dik maakt. De normale pasta-soorten zijn rijk aan koolhydraten en dat wilden wij juist niet hebben. En nu komt het pastadieet op de markt, waarbij ons wordt beloofd dat wij met een product dat rijk is aan koolhydraten kunnen afvallen. Aan dit concept zal je zeker nog even aan moeten wennen. In de tussentijd kan je Slim- of Zero Pasta proberen. Deze twee pastasoorten bevatten nauwelijks koolhydraten en houden je langer verzadigd.

Ervaring met het Pastadieet?

Heb jij het Pastadieet al geprobeerd en wil je je ervaring delen? Plaats je reactie onderaan dit artikel en help anderen de juiste (dieet)keuze te maken.

DELEN
Vorig artikelDe Gabriel Methode
Volgend artikelLeverdieet
Hoi! Mijn naam is Miranda. In mijn dagelijkse leven ben ik diëtiste en houdt me dus bezig met voeding en diëtiek. Mijn doel is om iedereen zo goed mogelijk te informeren over wat er zoal verkrijgbaar is op het gebied van diëtiek.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER