Het Nieuwe Eten: Hoe kan ik het beste afvallen?

0
248
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Wie zit achter het Nieuwe Eten?

Over de bedenker van het Nieuwe Eten is heel weinig informatie online te vinden. Dit (afvallen) eetschema lijkt te zijn ontstaan op de website voedingscentrum.nl. Daar vind je heel wat informatie over het Nieuwe Eten. Er staan zelfs vijf verbeterstappen op. Hiermee kan je bewust realistische doelen bepalen en nastreven, wat eigenlijk de beste manier is om af te vallen. Je leert er stap voor stap om bewuster en gezonder te eten.

 

Hoe werkt het Nieuwe Eten?

De link tussen overgewicht en gezondheid kennen we allemaal. Door gezonder te eten bereik je veel makkelijker een gezonder gewicht. Wees bewust van het effect dat voeding op je gewicht kan hebben. Met het Nieuwe Eten leer je daarom om bewust voor gezonde voedingsopties te kiezen. Veel mensen willen graag gezonder eten, maar ze weten niet hoe zij hiermee moeten beginnen. Door dit voedingsplan te volgen zou je er zeker moeten komen. Uiteindelijk creeer je zelf gezonde maaltijden om af te vallen die bij jou passen. Je leert dagelijks gezonde voedingskeuzes maken, door het volgende toe te passen:

  • Kijk elke dag het moment waarop je het moeilijkst gezond eet.
  • Neem je voedingsopties onder de loep en neem een besluit over welke items vervangen kunnen worden met een gezondere optie.
  • Zorg ervoor dat het alternatief bij je past. Anders ben je te weinig gemotiveerd om dit regelmatig te doen.
  • Bepaal je eigen strategie om steeds je ongezonde voedingsitems te vervangen met gezonde etenswaren.
  • Prik alvast een startdatum op je agenda en houdt je er aan.
  • Blijf dit regelmatig doen totdat het een gewoonte wordt.

 

Wat zijn de voordelen van het Nieuwe Eten?

Een belangrijk voordeel van het Nieuwe Eten is dat je langzaam gezonde eetgewoontes aanleert. Je wordt bewust van wat je doet en wat je eet! Dit heeft een positief effect op zowel je gezondheid als je gewicht.

Het boek zelf is overzichtelijk ingedeeld en leest heel makkelijk. Dit houdt je gemotiveerd om de stappen te blijven volgen en je aan dit dieet te houden. Het is geen strikt plan met een heleboel regels.  Jij kiest zelf wat je aan wilt passen en welke voedingsitems je wilt vervangen. Het is geen crashdieet met resultaten die van korte duur zijn. Door langzaam deze gezonde gewoontes te adopteren zorg je ervoor dat het gewoontes worden. Met gezonde voedingsgewoontes zal je consistent gewicht verliezen.


Wat zijn de nadelen van het Nieuwe Eten?

Zoals eerder aangehaald is dit geen crashdieet. Zoek je een dieet waar je heel snel wat kilootjes wilt verliezen, dan is het Nieuwe Eten niet voor jou. De resultaten zul je pas op lang termijn merken. In dit boek zijn er verschillende fases die je doorloopt over een specifieke periode. Het is de bedoeling dat je je tijd neemt om nieuwe gewoonten aan te leren.  Dit is dus niet het dieet voor mensen die binnen een week 5kg willen afvallen. Het is de oplossing voor mensen die hun gezondheid op de eerste plaats zetten en gewichtsafname is dan een leuke bijwerking.

Wat zijn de bijwerkingen van het Nieuwe Eten?

Over mogelijke bijwerkingen is er geen informatie beschikbaar. Het lijkt me ook heel onwaarschijnlijk dat er bijwerkingen geassocieerd kunnen worden met dit dieet. Je gebruikt geen maaltijdvervangers of andere supplementen die een vreemde reactie in je lichaam kunnen aanwakkeren. Het is dus een gezonde manier van eten.

 

Conclusie?

Het Nieuwe Eten is een overzichtelijk stappenplan voor personen die niet alleen hun gewichtsdoelen willen bereiken, maar ook gezonder en bewuster willen eten. Gebruik het stappenplan om stap voor stap steeds gezondere voedingskeuzes te maken. Zo raak je gewend aan deze nieuwe manier van eten. Hou je deze methode op lange termijn vol dan zal gewichtsafname zeker volgen.

 

 

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER