Metabolisme dieet

0
2192
metabolisme dieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Wie zit achter het Metabolisme dieet?

Het Metabolisme dieet is bedacht door voedingsdeskundige Haylie Pomroy. Met haar boek The Fast Metabolism Diet, die zij in 2013 uitbracht, bracht zij deze nieuwe afslankmethode op de markt. Volgens Haylie Pomroy is het aanpakken van je metabolisme de beste manier om af te vallen.

Met het Metabolisme dieet moet je constant je stofwisseling laten gissen; hierdoor gaat die sneller en harder werken. Wat dit dieet zo uniek maakt is dat je niet minder hoeft te eten om af te vallen. Je mag juist meer eten, zolang je op je voedingskeuzes let.

Met het Metabolisme dieet kan je binnen 28 dagen ongeveer 10 kilo afvallen, dat is 2,5 kilo per week.

Hoe werkt het Metabolisme dieet?

Het Metabolisme dieet wijkt best af van de andere diëten. Het is opgebouwd uit 3 fases die je helemaal moet doorlopen.

Fase 1: In de eerste fase eet je gedurende een periode van 2 dagen helemaal vetvrij voedsel met langzame koolhydraten. Fruit is hier wel toegestaan.

Fase 2: In de volgende fase eet je nog steeds volledig vetvrij, alleen zijn koolhydraten nu helemaal verboden. Eet voedsel dat rijk is aan vitaminen, mineralen en eiwitten. Vlees en vis zijn wel onderdeel van deze fase. Fase 2 duurt ook 2 dagen.

Fase 3: Hier mag je gedurende drie dagen alles eten van de eerste 2 fases en wat gezonde vellen en oliën.

Dit moet je in totaal 28 dagen lang volhouden en de maaltijden moeten om de 3 of 4 uren worden gegeten. Je eet dus 3 maaltijden en 2 tussendoortjes per dag. Daarnaast is het belangrijk dat je op tijd begint met eten; ontbijt altijd binnen 30 minuten na het opstaan.

Welke voedingsmiddelen zijn absoluut niet toegestaan op dit dieet: soja, melkproducten, suiker, koffie, tarwe, thee en alcohol.

Wat zijn de voordelen van het Metabolisme dieet?

Het Metabolisme dieet is wat minder strikt in vergelijking met andere diëten, omdat je niet minder hoeft te eten. Je hoeft het aantal calorieën niet te beperken, zorg er maar voor dat je voor gezond voedsel kiest. De voedingsmiddelen die je mag eten hebben een lage dichtheid, zo duurt het langer voor je weer honger hebt. Het Metabolisme dieet duurt maar 28 dagen, maar je mag het zo lang volgen als je maar nodig vindt.

Wat zijn de nadelen van het Metabolisme dieet?

Zoals eerder aangegeven eet je niet minder op dit dieet, je eet wel veel gezonder. Doordat je best wat (ongezonde) voedingsmiddelen niet mag eten wordt uit eten wat moeilijker. Meestal staan juist de etenswaren op het menu die je moet vermijden. Dit maakt dat sommigen dit dieet toch streng vinden.

Wat zijn de bijwerkingen van het Metabolisme dieet?

Echte bijwerkingen heeft dit dieet niet. Het is juist een van de gezondere voedingsprogramma’s van het moment.

Conclusie?

Het Metabolisme dieet lijkt een van de gezondere manieren van afslanken te zijn. Het legt de nadruk meer op gezond en goede voeding en niet op zo min mogelijk eten. Dit geeft je dan ook de tools om op gewicht te blijven op een gezonde manier. Je krijgt een beter beeld van het effect van gezond en vetvrij eten op je lichaam. Na de 28 dagen is het dan makkelijker om onderdelen van dit dieet binnen je normale voedingspatroon op te nemen.

 

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER