Mediteraans dieet

0
2009
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Mediterraans dieet
Als u op zoek bent naar een gezond-hart eten plan, zou het mediterrane dieet iets voor u kunnen zijn. Het mediterrane dieet bevat de basisprincipes van gezond eten, en toch nog kunnen genieten van smaakvolle olijfolie en misschien een glas rode wijn. Bij dit dieet komen vooral de kookstijlen van de middellandse zee naar voren.

Belangrijk bij dit dieet is dat er veel gezonde voeding opgenomen moet worden zoals vruchten, groenten en vis. Het opletten ligt heel erg bij ongezonde vetten zien te beperken. Subtiele variaties of verschillen in een verhouding van bepaalde voedingsmiddelen kunnen een verschil maken in uw risico op hart- en vaatziekten.

Onderzoek heeft aangetoond dat het traditionele mediterrane dieet het risico van hart- en vaatziekten vermindert. In feite, een recente analyse van meer dan 1,5 miljoen gezonde volwassenen heeft aangetoond dat na een mediterraan dieet werd geassocieerd met een verlaagd risico van algemene- en cardiovasculaire mortaliteit, een verminderde incidentie van kanker en kanker sterfte en een verminderde incidentie van de ziekte van Parkinson en Alzheimer ziekten.

Het mediterrane dieet benadrukt:
– Veel oefeningen doen
– Eten voornamelijk plantaardig voedsel, zoals fruit en groenten, volle granen, peulvruchten en noten.
– Boter vervangen met gezonde vetten zoals olijfolie en canola olie gebruiken.
– Kruiden en specerijen in plaats van zout naar smaak.
– Levensmiddelen beperking van rood vlees aan niet meer dan een paar keer per maand eten.
– Vis en pluimvee minstens tweemaal per week.
– Drinken van rode wijn met mate (optioneel).

Het dieet ook erkent het belang van het genieten van maaltijden met familie en vrienden.

DELEN
Vorig artikelAfvallen met eiwitshakes
Volgend artikelHam en aardappel soep
Wij van "Snel Afvallen Online" weten uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om af te vallen. Wij helpen jou uit eigen ervaring hoe je makkelijk kan afvallen. Ook helpen wij jou met gratis tips hoe je slank kan blijven!

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER