Het 4 dagen dieet

0
817
Bowl of sour cream isolated on white background
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Val eenvoudig en snel tot wel vijf kilo af met het 4 dagen dieet! Ja, binnen vier dagen kan je al je zulke resultaten verwachten. Dit dieet is speciaal geformuleerd voor personen die snelle resultaten willen zien. Moet je binnen 4 dagen wat kilootjes kwijt voor een speciaal evenement? Volg dan het 4 dagen dieet. Je behaalt binnen een mum van tijd je gestelde doelen.

Vrees niet! Het vier dagen dieet is absoluut geen hongerdieet. Het is niet de bedoeling dat je vier dagen lang zal vasten. Nee, je eet gedurende vier dagen een goed gebalanceerde samenstelling van voedingsitems. Dit dieet is zodanig samengesteld dat je de nodige kilootjes af kan vallen, terwijl je nog genoeg eet om een verzadigd gevoel te hebben.

Opbouw van het vier dagen dieet

Het vier dagen dieet bestaat uit een vast voedingsschema dat wordt verdeeld over vier dagen. Er wordt verwacht dat je elke dag de drie hoofdmaaltijden alleen consumeert. In deze schema zie je maaltijdsuggesties voor het ontbijt, lunch en het avondeten. En hoe zit het dan met tussendoortjes? Mag je die ook gebruiken op het vier dagen dieet? Ja, natuurlijk! Tussendoortjes zijn ook toegestaan. Suggesties nemen we ook op in dit artikel.

Drink voldoende water

Naast de gesuggereerde voedingsitems is een ander belangrijk onderdeel van dit dieet je inname van voldoende vloeistoffen. Probeer elke dag niet minder dan 10 glazen water te drinken. Door genoeg water te drinken stimuleer je de afvoer van afvalstoffen uit je lichaam. Daarnaast geeft water je ook een verzadigd gevoel. Door genoeg te drinken zal je meteen ook minder eten. Soms is het hongergevoel dat je ervaart maar een hunkering naar water.

Het voedingsplan

Natuurlijk wil je nu weten hoe het vier dagen dieet eruit ziet. Dat kan je hieronder verder lezen.

Je ontbijt voor alle dagen ziet er als volgt uit:

  • Op de eerste dag eet je 1 gekookt ei, een halve grapefruit, 1 sneetje volkoren brood, 1 glas magere melk.
  • Op de tweede dag eet je een kom magere melk met appel, aardbeien en muesli, en een halve grapefruit.
  • Op de derde dag eet je een kom magere yoghurt, 1 sneetje volkoren brood met magere smeerkaas en grapefruit.
  • Op de laatste dag eet je een fruitsalade bestaande uit een appel, een mandarijn en een peer. Voeg een beetje honing hieraan toe.

Je lunch voor de vier dagen ziet er als volgt uit:

  • Op de eerste dag eet je vers fruit met yoghurt, knäckebröd of twee rijstwafels .
  • Op de tweede dag eet je een sneetje volkoren brood en een salade bestaande uit olijfolie en tonijn.
  • Op de derde dag eet je cup a soup, een boterham met kip of kalkoen. Sla, komkommer en tomaat.
  • Op de laatste dag eet je een sneetje volkoren brood en een plakje 30plus kaas met tomaat.

Je avondmaal voor de vier dagen ziet er als volgt uit:

  • Op de eerste dag eet je een salade met olie en frambozenazijn als dressing. Zilvervliesrijst, kip, yoghurt of melk.
  • Op de tweede dag eet je zoutarme bouillon, kip of vis, groente en gepofte aardappelen.
  • Op de derde dag eet je pasta met tomatensaus en vis.
  • Op de laatste dag eet je biefstuk met kappertjes.

De toegestane tussendoortjes

Zoals eerder aangegeven zijn er wel tussendoortjes toegestaan op dit dieet. Op de lijst van aanbevolen tussendoortjes staan: fruit en enkele groentesoorten.

Ervaringen met het 4 dagen dieet

Heb jij dit dieet gevolgd en wil je jouw ervaringen delen? Plaats dan een reactie onderaan dit artikel!

DELEN
Vorig artikelVirtuaGym
Volgend artikelHet tien weken Slank Plan
Hoi! Mijn naam is Miranda. In mijn dagelijkse leven ben ik diëtiste en houdt me dus bezig met voeding en diëtiek. Mijn doel is om iedereen zo goed mogelijk te informeren over wat er zoal verkrijgbaar is op het gebied van diëtiek.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER