Grip op koolhydraten

0
2409
Grip Op Koolhydraten
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Wie zit er achter Grip op Koolhydraten?

De diëtiste Yvonne Lemmers is de bedenker van Grip op Koolhydraten. Met haar jarenlange ervaring als diëtiste kwam zij op het idee om met een kooldydraatarm voedingsprogramma te beginnen. Tevreden met haar eigen resultaten op zo een dieet, bracht zij het boek Grip op Koolhydraten: Opgewicht uit. Nu begeleidt Yvonne met succes vele mensen die dit voedingsprogramma willen uitproberen.

 

Hoe werkt Grip op Koolhydraten?

Met dit voedingsprogramma worden de koolhydraten beperkt. Dus producten zoals aardappel, pasta of brood moeten in kleine hoeveelheden worden geconsumeerd.

Dit dieet bestaat uit twee fases. In fase 1 kom je op gewicht en in fase twee blijf je op gewicht. In het boek wordt er gewerkt met lijsten van verschillende kleuren. De groene lijst geeft de producten aan die naar hartenlust mogen worden gegeten. De oranje lijst, daarentegen, geeft de producten aan die slechts af en toe zijn toegestaan. Op de rode lijst staan de producten die helemaal geen onderdeel mogen zijn van dit dieet.

De eerste fase van Grip op Koolhydraten is wat strenger over de consumptie van koolhydraten. Die mogen maar 1 uur per dag worden gegeten. In de andere maaltijden zitten er volop eiwitten, groenten en vetten.

Wat zijn de voordelen van Grip op Koolhydraten?

Het Grip op Koolhydraten dieet sluit naadloos aan op andere eiwitrijke voedingsprogramma’s zoals het prodimed dieet. Deed u eerder een ander koolhydratenarm en eiwitrijk dieet dan kan je heel makkelijk overstappen naar het GOK-dieet. Met Grip op Koolhydraten kan jij bijvoorbeeld ervoor zorgen dat jij nu op het eerdere streefgewicht blijft.

Wat zijn de nadelen van Grip op Koolhydraten?

Grip op Koolhydraten heeft zoals de meeste koolhydraatarme diëten enkele nadelen waarmee men rekening dient te houden. Wat wij vaak genoeg merken bij zulke voedingsprogramma’s is dat er een tekort ontstaat aan belangrijke voedingsvezels, vitamines en mineralen. Daarnaast consumeert men een overschot aan eiwitten en vetten.

Doordat het lichaam teveel vetten en te weinig vitamines naar binnen krijgt ontstaat er een situatie waarbij het vatbaarder is voor ziektes. Ook een tekort aan voedingsvezels heeft minder aangename gevolgen, zoals een slechte stoelgang.

Wat zijn de bijwerkingen van Grip op Koolhydraten?

Zoals hierboven aangegeven maakt het Grip op Koolhydraten dieet jou vatbaarder voor ziektes. De nare combinatie van een teveel aan vet en te weinig vitamines maakt je vatbaarder voor hart- en vaatziekten.

Daarnaast zal het lichaam bij een tekort aan koolhydraten veel meer vet in de plaats van koolhydraten gaan gebruiken. Zo komen er ketonen vrij in jouw lichaam. Ketonen hebben een onaangename geur; deze geur adem je uit. Dus een stinkende adem is ook een van de bijwerkingen van dit dieet.

Waar is Grip op Koolhydraten te koop?

Het basisboek en de twee kookboeken van Grip op Koolhydraten zijn online te koop via de gebruikelijke websites. Op Yvonne Lemmers haar website kan je een abonnement afsluiten om meer tips, begeleiding en recepten te ontvangen.

Wat zijn de alternatieven voor Grip op Koolhydraten?

Er zijn heel wat andere koolhydraatarme dieetplannen op de markt. Enkele alternatieve koolhydraatarme dieetplannen zijn:

  • Het Atkins dieet
  • Zone dieet
  • Het Dukan dieet
  • South Beach dieet
  • Prodimed

Conclusie?

Grip op Koolhydraten is een nieuwe kijk op een bekende manier van diëten. Koolhydraatarme diëten zijn heel populair en dit dieet probeert zich te onderscheiden van de rest met een unieke aanpak. Samen met een abonnement op de website is het goed mogelijk om de gewenste doelen te behalen. Daarnaast moet je wel gedisciplineerd zijn aangezien je dit voedingsplan zelfstandig zult moeten volgen.

DELEN
Vorig artikelProdimed
Volgend artikelSuper Simpel Paleo

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER