Fruitdieet

0
795
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Voor de warme zomermaanden wilt een ieder er lekker fit en slank uit zien. Daarom is het raadzaam een dieet te proberen dat makkelijk is vol te houden in die zomermaanden. Het fruitdieet is het ideale dieet hiervoor. Op dit dieet kan je genieten van verschillende fruitsoorten die in de zomerperiode beschikbaar zijn.

 

Groenten en fruit bevatten heel veel essentiële vitaminen en mineralen. Zo kan je met groente en fruit op een gezonde en verzadigende manier afvallen. Zorg er alleen voor dat je de groenten en fruitsoorten op de juiste manier in je voedingsschema verwerkt.

 

Zo een fruitdieet is heel erg geschikt voor de zomerperiode ook omdat fruit veel goedkoper is in de zomer. Je kan dus afslanken zonder te diep in je zakken te hoeven gaan. Blijf binnen je gestelde budget op dit dieet en eet voldoende.

 

Vermeldenswaard is dat een gezond voedingspatroon niet het enige is waarop je moet letten. Naast het volgen van dit dieet is het ook belangrijk dat je voldoende beweegt en dan ook regelmatig. Met voldoende en regelmatige beweging krijg je meer energie en beperk je het verlies van vetvrije massa.

 

De groenten- en fruitsoorten kun je het best over de dag verdelen in zo klein mogelijke maaltijden. Om voldoende verzadigd te zijn op dit dieet moet je ook genoeg eiwitten consumeren. Aanbevolen is om dagelijks 1 of 2 multivitaminetabletten in te nemen. Hiermee zal je voorkomen dat je een tekort hebt aan bepaalde essentiële vitaminen.

 

Op het fruitdieet volg je geen strak schema van enkele weken. Twee dagen eet je volgens de regels van het fruitdieet, daarna eet je weer twee dagen normale voeding. Op de dagen waarop je normale voeding eet is het belangrijk dat je de nodige essentiële vetzuren consumeert. Hou rekening met je minimale behoefte aan vetzuren. Vetzuren mag je niet helemaal vermijden; op de normale voedingsdagen mag je daarom 1 tot 4 eetlepels olie naar binnen werken. Probeer je normale voedingsschema hierbij te volgen, maar bak je voeding zonder olie.

 

Het is raadzaam om je porties fruit en groente zo klein mogelijk te houden. Echter moet je wel voldoende eten om geen honger gevoel te hebben door de dag heen. De indeling van de porties ligt volledig aan jou. Met kleinere porties en meer eetmomenten verklein je de kans dat je op ongezonde voeding gaat snacken. Pak maar een paar stukjes fruit zodra je trek hebt in een tussendoortje.

 

Toch zijn er enkele fruitsoorten die je niet mag eten op dit dieet. Deze zijn avocado’s, bananen en druiven. Daarnaast mag je nog koffie en thee gebruiken, echter zonder melk of suiker.

 

Drink voldoende mineraal water om goed gehydrateerd te blijven. Streef ernaar om ongeveer 2 liters mineraal water per dag op te drinken. Dit mag op zowel de fruitdieet dagen als de normale dagen.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER