Eiwitten dieet

0
1335
eiwit dieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Ontdek het eiwitten dieet. Een eiwitten dieet is zo ontzettend populair door de grote hoeveelheid vet die je in korte tijd kunt verbranden zonder dat dit ten koste gaat van je opgebouwde spiermassa. Voor dit dieet heb je in tegenstelling tot andere populaire dieetvormen geen ingewikkelde boeken nodig, maar is het lezen van dit artikel voldoende om direct aan de slag te kunnen. In dit artikel behandelen we namelijk exact hoe dit dieet werkt, de redenen waarom deze dieetvorm zo ontzettend populair is, maar ook de geschiktheid van een eiwitten dieet voor bepaalde groepen mensen en natuurlijk wat je wel en niet mag eten.

 
Hoe werkt een eiwitdieet?
Een eiwitten dieet werkt door het slim draaien aan verschillende knoppen die het lichaam van energie voorzien. Het lichaam wordt namelijk op drie verschillende manieren van energie voorzien: door inname van eiwitten, koolhydraten en vetten. Door de eerstgenoemde flink op te schroeven blijven je spieren, organen, botten, zenuwstelsel en het bloed voorzien van voldoende energie en zul je tijdens dit dieet geen spiermassa verliezen. De overige energie is afkomstig uit koolhydraten en vetten. Door deze terug te schroeven naar een minimum zal deze energie van andere bronnen afkomstig moeten zijn. Dit lost het lichaam op door het verbranden van lichaamsvet: en dat is exact wat je uiteindelijk met het eiwittendieet wil bereiken.

 
Waarom zo ontzettend populair?
Er zijn talloze redenen te bedenken waarom deze vorm dieetvorm zo ontzettend populair is. Ten eerste is deze dieetvorm een manier om snel gewicht te verliezen zonder verlies van de opgebouwde spiermassa. Ook bouw je tijdens het volgen van dit dieet, in combinatie met verantwoord sporten juist spiermassa op. Ten slotte kun je dit dieet ontzettend lang volhouden doordat de suikerspiegel in balans blijft en je dus nooit een gevoel van honger zult ervaren. Heb je wel een gevoel van honger tijdens het volgen van een eiwitten dieet, dan kun je het beste kijken naar eiwitpreparaten om een bepaald tekort tijdens het dieet aan te vullen.
Wat mag ik wel en niet eten?
Het klikt op het eerste gezicht wat raar, maar bij dit dieet mag je als ontbijt gerust eieren met bacon eten. Ook het eten van een cheeseburger zonder broodje is geen enkel probleem, zolang je maar kiest voor mager vlees en de sausjes in de kast laat staan. ’s Avonds kun je het beste kiezen voor een salade in combinatie met vis of vlees. Het is dan wel belangrijk dat je producten als pasta, rijst en aardappelen van je menu schrapt.

 

 

In het kort: wat mag je wel eten?
• Vlees (mager)
• Vis
• Eieren en zuivel
• Schaaldieren
• Eiwitshakes en voedingssupplementen (eiwitpreparaten)
• Kaas
• Groenten en salades

Vermijd de volgende producten:
• Koolhydraatrijke producten zoals aardappelen, pasta, rijst en brood
• Suikers en chocolade
• Zoete fruitstappen of zoete vruchten
• Alcohol

 
Een eiwitten dieet: afvallen zonder honger!
Het enige dat je nu moet doen is de stap nemen en je voedingspatroon ook daadwerkelijk aanpassen. In het begin een lastige klus, maar de resultaten op korte termijn zichtbaar worden kun je dit dieet gemakkelijk een aantal weken volhouden. Heb je jouw doel bereikt of kom je in de buurt van je doel dan kun je het beste rustig afbouwen. Door langzaam weer wat koolhydraten aan je voeding toe te voegen en de consumptie aan eiwitten iets te verminderen krijg je langzaam weer een normaal en gezond voedingspatroon. Door op deze manier langzaam over te gaan op deze normale voeding voorkom je dat je weer veel kilo’s aankomt en het dieet dus niet gewerkt heeft. Er zit dus maar één ding op: aan de slag en vandaag nog jouw eetpatroon omgooien!

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER