eierdieet

2
1754
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Afslanken met het eierdieet

 

Begin je dag met een eitje!

 

Heel veel personen houden van de smaak van eieren, maar beperken de consumptie daarvan vanwege de vermeende gezondheidsgevaren. In dit artikel laten wij je zien dat je met een eierendieet best wat gewicht kan verliezen. Geloof je het niet? Lees dan verder!

 

Verlies makkelijk vijf kilo op het eierdieet!

Het eierdieet is geen beperkende voedingsplan waarbij je steeds met een hongergevoel in je maag moet rondlopen. Nee, want eieren bevatten heel veel eiwitten en die hebben een verzadigende werking op je lichaam. Lees maar verder voor een gedetailleerd voedingsplan voor het eierdieet.

 

De voorwaarden van het eierdieet

Op het eierdieet kan je tot 5 kilo in een week afvallen. Een week is dan ook het maximum duur van dit dieet. Het opgenomen voedingsplan mag je hoogstens een week volgen en niet langer. Na deze zeven dagen ben je verplicht 2 weken lang een ‘normaal’ dieet te volgen. Na de twee weken mag je het eierdieet weer voor een week hervatten.

 

Het eierdieet is een eiwitdieet en bevat dus heel weinig koolhydraten en vetten. Dit is het voornaamste reden voor de goede resultaten. Het is dus een koolhydraatarm en vetarm dieet. Op dit opzicht komt het erg overeen met de voedingsplannen van  dr. Frank en dr. Dukan.

 

De kern van de bekende eiwitrijke dieetplannen van dr. Frank en dr. Dukan zit in verzadigende werking van eiwitrijk voedsel. Op het eieren dieet eet je ongeveer 600 calorieën in een dag. Het is daarom niet raadzaam om intensief te sporten in de week dat je dit dieet volgt.

De regels van het eierdieet

  • Drink voldoende water per dag.
  • Het consumeren van alcohol houdende dranken is ten strengste verboden.
  • Beperk het gebruik van olie en boter in de dieet-week.
  • Gebruik geen suiker en melk in je thee of koffie. Zoetstof mag wel.
  • Het menu voor lunch en diner mag je gerust omwisselen.
  • Er is geen variatie in het ontbijt. Dit is elke dag hetzelfde.
  • Indien er geen  hoeveelheden zijn opgenoemd in het opgenomen voedingsschema mag je dit zelf bepalen.
  • In de voorbereiding van je eieren ben je vrij zolang je geen boter of olie gebruikt.

 

Voedingsschema eierdieet

Ontbijt bestaat uit grapefruit en 1 of 2 eieren. 3 eieren als dit de eerste dag je dieet is.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Maandag

Lunch bestaat uit drie eieren en tomaat.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit drie eieren, een knäckebröd en gemengde salade.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Dinsdag

Lunch bestaat uit 1 of 2 eieren en tomaat.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit steak, selderij, gemengde salade, spinazie en komkommer.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Woensdag

Lunch bestaat uit 1 of 2 eieren, spinazie en tomaat.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit steak of twee lamsboutjes.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Donderdag

Lunch bestaat uit gemengde salade en grapefruit.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit ei, spinazie, magere kwark en knäckebröd.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Vrijdag

Lunch bestaat uit ei en spinazie.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit vis, knäckebröd en gemengde salade.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Zaterdag

Lunch bestaat uit vruchtensalade.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit steak, tomaten, selderij en komkommer.

Drank: Water, koffie, thee.

 

Zondag

Lunch bestaat uit gegrilde kip, grapefruit en tomaat.

Drank: Water, koffie, thee.

Het avondeten bestaat uit groentesoep, kip, tomaten, komkommer, gekookte kool, selderij en grapefruit.

Drank: Water, koffie, thee.

Let op!

Het eierdieet is niet geschikt voor personen met een hoog cholesterol gehalte.

 

Jouw Ervaring

Heb jij het eierdieet al uitgeprobeerd. Deel je ervaringen  en discussieer met ons mee.

 

DELEN
Vorig artikelPaleo Macaroni met Kaas
Volgend artikelFruitdieet

2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER