Cafeïne werkt niet altijd even effectief

0
443
Was dit artikel nuttig? Like ons!

young happy business man holding a funny huge and oversized cup of black coffee in caffeine addiction concept isolated on even background

Heb je een lange nacht achter de rug? Koffie is voor de volgende ochtend meteen een voor de hand liggende oplossing om de dag door te brengen. Zelfs na twee zware nachten zal koffie helpen. Maar hierna sta je er alleen voor, verklaart een nieuwe studie van wetenschappers van de Walter Reed Army Institute of Research. Jammer genoeg wees uit dat cafeïne de alertheid of prestaties na drie nachten van beperkte slaap niet stimuleert.

Achtenveertig deelnemers die slechts vijf uur slaap gedurende vijf nachten hebben gehad participeerden (idealiter moet u zeven tot acht uur slapen). Sommigen kregen tweemaal koffie per dag met 200 mg cafeïne (Gemiddelde hoeveelheid van Starbucks koffie), terwijl anderen een Placebo ontvingen. Een reeks van cognitieve tests wezen uit dat de mensen die cafeïne gedronken hadden, op de twee eerste dagen beter presteerden, maar na de derde nacht, verdwenen de bruisende voordelen van cafeïne.

Conclusie: Ga op tijd naar bed. En als dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maak je geen zorgen; volg dan een paar goede tips om je te helpen naar voldoende rust in plaats van overmatig cafeïne gebruik.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER