Bloedgroepdieet

0
981
bloedgroep dieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Bloedgroepdieet

Het bloedgroepdieet schrijft een dieet voor dat gebaseerd is op je bloedgroep. De achterliggende gedachte is dat je bloedgroep degelijk invloed heeft op je stofwisseling. De manier hoe je lichaam zal reageren op bepaalde voedingstoffen wordt zo indirect bepaald door je bloedgroep. Zo kan je bloedgroep bepalen welke voedingsmiddelen heilzaam zijn voor je stofwisseling en welke juist niet.

 

Een goed voorbeeld hiervan is dat dierlijk voedsel niet goed is voor personen met bloedgroep A, maar juist wel voor personen met bloedgroep O.  Wat houdt dit dan in? Door de voedingsmiddelen te vermijden die niet bij je bloedgroep passen zal je immuunsysteem sterker worden. Je hebt dan meer energie, raakt niet zo snel vermoeid en je stofwisseling gebeurt optimaal.  Zo kan je dus gewicht verliezen op het bloedgroepdieet.

 

Wie is de bedenker van het bloedgroepdieet?

De bedenker van het bloedgroepdieet is de Amerikaanse natuurarts Peter D’Adamo. Uit zijn onderzoeken is gebleken dat je bloegroep toch degelijk invloed heeft op hoe je lichaam op voedingsmiddelen reageert. Voedingsmiddelen die niet bij je bloedgroep passen zullen een afweerreactie veroorzaken. Deze afweerreactie kan zich uitten in klachten zoals koude voeten en handen, vermoeidheid, overgewicht en obstipatie.

 

Welke voeding past bij jouw bloedgroep?

 

Bloedgroep O

Heb je bloedgroep O dan word je in dit dieet geclassificeerd als jager. Deze personen mogen een eiwitrijk dieet volgen. Dus veel dierlijk voedsel (zoals vlees en vis) en weinig koolhydraten. Granen kunnen de eerder genoemde afweerreactie veroorzaken. Eet genoeg vlees, vis, walnoten, broccoli, uien, kool, pruimen, prei en vijgen.

 

Bloedgroep A

Heb je bloedgroep A dan word je in dit dieet geclassificeerd als agrariër. Personen met bloedgroep A kunnen het best een vegetarisch dieet volgen dat bestaat uit voldoende koolhydraten en weinig zuivelproducten. Eet genoeg zalm, sardine, broccoli, spinazie, ananas, pinda, soja, kersen, makreel en linzen.

 

Bloedgroep B

Heb je bloedgroep B dan word je in dit dieet geclassificeerd als nomaad. Personen met bloedgroep B hebben meer vrijheid in voedingskeuzes. Ze mogen een gevarieerd voedingsplan volgen bestaande uit vis, vlees, granen en groenten. Daarnaast is bloedgroep B, opmerkelijk genoeg, het enige dat zuivelproducten goed kan verwerken.

 

Bloedgroep AB

 

Heb je bloedgroep AB dan word je in dit dieet geclassificeerd als mysterieus. Over bloedgroep AB is nog heel weinig informatie ter beschikking.  Toch wordt er een voedingsplan aanbevolen dat bestaat uit lamsvlees, groenten, ananas, rijst en kwark.

 

De correlatie tussen voeding en je bloedgroep

In je dagelijkse voeding zitten er meestal lectines. Lectines zijn bestanddelen die een verbinding maken met aminosuikers. Meestal worden lectines heel makkelijk door je lichaam verwerkt. Echter kan het ook voorkomen dat ze reageren met de aminosuikers die de bloedgroep bepalen. Dit heeft agglutinatie als gevolg, wat inhoudt dat belangrijke lichaamssystemen in de problemen kunnen komen. Dit zijn de afweerreacties.

 

Volg je het bloedgroepdieet dan vermijd je voedingsmiddelen die reageren met je bloedgroep. Zo kan je afweerreacties voorkomen, met als gevolg dat je meer energie hebt, een betere stofwisseling en ook gewicht verliest.

Ervaringen met het bloedgroepdieet

Heb jij het bloedgroep dieet al geprobeerd? Deel je ervaringen dan hier!

 

DELEN
Vorig artikelHanneke Groenteman
Volgend artikelBodywrap

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER