Ananasdieet

0
1393
Ananas dieet
Was dit artikel nuttig? Like ons!

Eet je graag fruit? Eet je het met enige regelmaat? Dan is het ananasdieet perfect voor je. Raak eenvoudig en snel die extra kilootjes kwijt met behulp van ananas. Dit is een makkelijk te volgen voedingsplan dat gebruik maakt van de gezonde eigenschappen van ananas om je op gewicht te brengen. Wil je meer weten? Lees dan verder.

Een nieuwe manier om snel af te vallen

Op het ananasdieet eet je niet alleen lekker en gezond, maar je verliest zonder enige moeite de overtollig kilo’s. Het is een effectieve manier om je doelgewicht te bereiken met behulp van de frisse en lekkere ananas vrucht. Het ananasdieet is ontwikkeld voor personen die moeilijk die laatste kilootjes verliezen. Het is geen leefstijl veranderende voedingsplan, maar een simpele manier om snel wat gewicht te verliezen. Het is daarom niet raadzaam om dit dieet te lang vol te houden. Het aanbevolen duur is vier dagen. Binnen die vier dagen geniet je volop van de verschillende ananas-gerechten. Je leeft je uit met ananas!

Neem na de vier dagen een rustperiode in acht. Hierna mag je dit dieet hervatten. Let wel dat je de aanbevolen vier dagen niet overschrijdt.

Op dit dieet kan je bijkans 5 kilo afvallen. Dat is best veel voor een dieet dat je maar 4 dagen volgt. Het is daarom ook ideaal voor personen die nog maar een kleine hoeveelheid gewicht eraf willen krijgen. Meestal zijn dat juist de koppige kilootjes.

Hoe ziet het Ananasdieet eruit?

Elk dieet of voedingsplan heeft zijn regels en aanbevelingen. Zo ook het ananasdieet. Hier is het van belang dat je het volgende doet:

  • Drink niet minder dan 3 liters water per dag.
  • Eet na 8 uur in de avond niks meer. Het ontbijt mag je na 8 uur de volgende ochtend gebruiken. Dit is bedoelt om je lichaam te trainen om zuiniger om te gaan met voedingsstoffen.
  • Kauw je eten heel langzaam. Het duurt enkele minuten voordat je lichaam door heeft dat het verzadigt is. Eet daarom nooit te snel. Daarnaast bevordert goed kauwen je spijsvertering.
  • Eet elke ochtend volkorenbrood. Als beleg wordt 20+ kaas aanbevolen of mager kipfilet.
  • Koffie en thee zijn niet toegestaan in dit dieet.
  • Hou je strikt aan een vaste lunchtijd van vier uur na je ontbijt. Eet tijdens je lunchperiode ook volkorenbrood.
  • Je hoofdgerecht eet je dan 4 uren na de lunchtijd.

Naast de bovenstaande regels geniet je elke dag van het dieet van een ander ananas gerecht:

Dag 1: Ananas Se-oen: een bami-achtig gerecht waarin er stukjes ananas zijn toegevoegd.

Dag 2: Ananas salade: Een salade bestaande uit veldsla, mandarijn en ananas.

Dag 3: Ananas risotto: De naam zegt het eigenlijk al.

Dag 4: Ananas sandwich: Een krokant broodje belegd met een plak ananas.

Dat ziet er allemaal heerlijk uit he? Deze gerechten zijn allemaal heel makkelijk voor te bereiden en dan ook heel lekker. Met dit dieet verlies je heel snel die koppige kilootjes. Waar wacht je dan op? Wil jij het ananasdieet binnenkort uitproberen? Wat vind jij van de aanbevolen ananas-recepten?

Ervaring met het Ananas dieet?

Heb je het ananas dieet al een keer geprobeerd? We zijn dan zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Deel jouw ervaringen met onderstaand formulier. Hiermee help je ook anderen die erover denken dit dieet te gaan volgen.

 

DELEN
Vorig artikelBierdieet
Volgend artikelDe Gabriel Methode
Hoi! Mijn naam is Miranda. In mijn dagelijkse leven ben ik diëtiste en houdt me dus bezig met voeding en diëtiek. Mijn doel is om iedereen zo goed mogelijk te informeren over wat er zoal verkrijgbaar is op het gebied van diëtiek.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER